Koulutus

Undefined

Jokaisen järjestön, joka aikoo käyttää Alina-salia kevään aikana tulee lähettää vähintään yksi edustaja kevään Alina-koulutuksiin. Koulutus tulee olla käyty ennen järjestön Alinan käyttövuoroa. Jokaisen järjestön tulee käydä koulutus kalenterivuosittain ja jokaisessa Alina-salissa järjestettävässä tapahtumassa vähintään yhden järjestyshenkilönä toimivan on täytynyt osallistua koulutukseen viimeisen vuoden aikana. Osallistujien määrää per järjestö ei ole rajoitettu, mutta kunkin osallistujan tulee erikseen ilmoittautua tällä lomakkeella. Kukin osallistuja voi edustaa ainoastaan yhtä järjestöä koulutuksessa.

Koulutukset järjestetään Alina-salissa, Uuden ylioppilastalon A-rapun 3. kerroksessa (Mannerheimintie 5 A). Koulutuksia järjestetään suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, huomioithan eri kielivaihtoehdot ja kellonajat valitessasi koulutustasi. Koulutus kestää noin tunnin. Kevään koulutuspäivät ovat

15.1. klo 18 (suomi/englanti)
17.1. klo 18 (suomi/ruotsi)
22.1. klo 17 (suomi/englanti)
22.1. klo 18.15 (suomi/englanti)
23.1. klo 17 (suomi/ruotsi)
23.1. klo 18.15 (suomi/ruotsi)

Ilmoittaudu koulutukseen täällä: https://goo.gl/forms/KZzek8W5A8iwmelj2

Lisätietoja koulutuksesta antaa HYYn Järjestövaliokunnan puheenjohtaja Lauri Grünthal, lauri.grunthal(at)helsinki.fi, 0503277480

Muista myös nämä:

Alina-salin käyttöehdot
Alina-salin ohjevihko
Järjestyshenkilösitoumus



Ilmoittaudu viimeistään 17.1. klo 22.00 Alina-salin käyttökoulutuksiin. Jos aiot osallistua 25.1. järjestettävään koulutukseen, on viimeinen ilmoittautumisajankohta 24.1. Jokaisen Alinaa kevätkaudella käyttävän järjestön tulee ilmoittaa vähintään yksi osallistuja käyttökoulutuksiin ja vähintään yhden juhlien järjestysmiehen on oltava Alina-salin käyttökoulutuksen käynyt. Tiedot tarkistetaan avainten haun yhteydessä.
Ilmoittaudu koulutuksiin oheisen lomakkeen kautta:
http://goo.gl/forms/EHeD25lVti

Osallistujia saa ja kannattaakin olla useampi kuin yksi per järjestö.

Koulutuksia pidetään

12.1. klo 17:00
13.1. klo 17:00
18.1. klo 17:00
19.1. klo 17:00
25.1. klo 17:00

Lisätietoja:

Matias Nurmi
matias.i.nurmi (at) helsinki.fi
0503790288
Järjestövaliokunnan puheenjohtaja
Föreningsutskottets ordförande
Chair of the Committee for Organisational Affairs

Tilinpäätösilta 10.12.
Järjestövaliokunnan järjestäytymiskokous 3.12. klo 18
Sivistys-saunan peruutusehdot muuttuivat
HYYn synttärikahvit kampuksilla!
Kysy järjestövaliokunnalta ja anna palautetta

Tilinpäätösilta 10.12.

Vuosi lähenee loppuaan ja järjestön tilinpäätös häämöttää horisontissa. Mutta mitä tasetilille kirjataan? Mitä kaikkea tilinpäätökseen kuuluu? Mitä eroa on taseen vastaavalla ja vastattavalla? Kuka allekirjoittaa tilinpäätöksen?

HYY järjestää taloudenhoitajille suunnatun tilinpäätösillan, missä opetellaan tekemään yhdistyksen tilinpäätös. Kouluttajana toimii KHT-tilintarkastaja Johanna Hildén. Tilinpäätösilta pidetään 10.12. klo 17-20 Mannerheim-salissa. Koulutus pidetään suomeksi. Ilmoittaudu tilinpäätösiltaan täällä 7.12. mennessä: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/46340/lomake.html

=============================================

Järjestövaliokunnan järjestäytymiskokous 3.12. klo 18

HYYn järjestövaliokunnan toiminnantäyteinen vuosi huipentuu 3.12 järjestettävään vaalikokoukseen. Vaalikokouksessa valitaan tulevalle vuodelle puheenjohtaja, varapuheenjohtajat sekä sihteerit, mutta valiokunnan toimintaan voi tulla mukaan myös kesken vuotta!

Onko Sinulla haluja olla mukana kehittämässä ylioppilaskunnan järjestökenttää, vai haluatko vain tutustua muihin järjestötoimijoihin ja saada uutta intoa toimintaan?
Kaikkea tätä voi toteuttaa järjestövaliokunnassa!

Osallistuaksesi valiokunnan toimintaan sinun ei tarvitse tietää mitään, riittää että olet kiinnostunut järjestöistä.Ei haittaa vaikka olet fuksi, mutta ei myös haittaa vaikka olisit jo n:n vuoden jäärä. Kokoukset ovat avoimia kaikille HYYn jäsenille.

Jos et ole vielä ehtinyt tutustua järjestövaliokunnan toimintaan, tule mukaan seuraavaan kokoukseen, joka pidetään 18.11 kello 18 alkaen kokoustila Seppeleessä. Jos et pääse paikalle kokoukseen, mutta olet kiinnostunut valiokunnassa toimimisesta, ota yhteyttä valiokunnan puheenjohtajaan Tero Juutilaiseen (tero.juutilainen [ a ] helsinki.fi)!

Liity myös valiokunnan FB-ryhmään: HYYn järjestövaliokunta.

Mitä? Järjestövaliokunnan vaalikokous
Missä? Mannerheim-sali, Uusi ylioppilastalo 5.krs
Milloin? 3.12 kello 18
Miksi? Koska järjestöt<3

=============================================

Sivistys-saunan peruutusehdot muuttuivat

Sivistys-saunan peruutusehdot ovat muuttuneet. Saunan vuokrauksen voi peruuttaa ilman veloitusta 21 vrk ennen vuokrapäivää, aikaisemman 14 vuorokauden sijaan. Mikäli peruutus tapahtuu alle 21 vrk ennen vuokrapäivää veloitetaan koko tilauksen hinta. Muistakaa siis maksaa tai peruuttaa saunavarauksenne ajoissa!

=============================================

HYYn synttärikahvit kampuksilla!

147. syntymäpäiviensä kunniaksi Helsingin yliopiston ylioppilaskunta tarjoaa jäsenilleen kakkukahvit kampuskohtaamispaikoilla Meilahdessa, Kumpulassa ja Viikissä. Kahvitus on vuosijuhlaviikolla 23.11.2015 klo 14–16. Tule hengähtämään hetkeksi tenttien ja syksyn kurssien päättymisen rumbasta sekä pistä suusi makeaksi. Ota kaikki hyöty irti tästäkin ylioppilaskunnan tarjoamasta jäsenedusta!
Meilahden kampuskohtaamispaikka Biomedicumissa.
Kumpulan kampuskohtaamispaikka Physicumissa.
Viikin kampuskohtaamispaikka A-talossa, Latokartanonkaari 9.

=============================================

Kysy järjestövaliokunnalta ja anna palautetta

Oliko Alina-salin varauskierrokset onnistuneita? Pitäisikö niitä parantaa? Entäs puheenjohtajaseminaari? Törmäsitkö valiokuntaan avajaiskarnevaaleilla?

Nyt on mahdollisuus auttaa järjestövaliokuntaa kehittämään omaa toimintaansa. Alla olevan lomakkeen kautta voit jättää niin palautetta kuin kysyä erilaisia järjestöihin liittyviä kysymyksiä. Kysymykset ja palautteet voi jättää anonyymisti ja niihin vastaillaan HYYn järjestöasioiden fb-seinällä.

Palautetta voi antaa myös suoraan valiokunnan puheenjohtajalle Tero Juutilaiselle (tero.juutilainen [ a ] helsinki.fi)

https://docs.google.com/forms/d/1E_eQI13LQSKi9YXx-wxNsGQVV-pg7hrw1skyMuF...


HYYn talousjohtokunta on 21.5 pidetyssä kokouksessa päättänyt, että vastedes vähintään yhden juhlien järjestysmiehen on oltava Alina-salin käyttökoulutuksen käynyt. Tiedot tarkistetaan avainten haun yhteydessä. Lisäksi kevään aikana on Alina-salin käytössä havaittu puutteita ja epäselvyyksiä.

Näiden johdosta HYYn järjestövaliokunta järjestää lisäkoulutuksia ennen lukuvuoden virallista aloitusta. Jokaisen järjestön, joka haluaa syksyllä käyttää Alina-salia, tulee osallistua koulutukseen huolimatta siitä kävikö koulutusta keväällä 2015. Koulutuksessa käydään läpi Alina-salin tiloja ja varustusta, mutta keskitytään myös turvallisuuteen liittyviin asioihin.

Koulutuspäivät ovat 17.8,18.8, 24.8, 25.8, 26.8 ja 3.9. Koulutukset alkavat aina kello 17.00 ja paikkana toimii Alina-sali (Mannerheimintie 5 A, 3. kerros). Koulutus kestää noin tunnin.

Koulutukseen ilmoittaudutaan e-lomakkeen kautta.

https://docs.google.com/forms/d/1X88l-VDgrqkFh_QDLE-vsm1RPOQ6K2FsATAkuaO...


Osallistujia saa ja kannattaakin olla useampi kuin yksi per järjestö.


Uudet Alina-salin käyttöehdot astuvat voimaan 1.9.2015 alkaen ja ne löytyvät täältä:
http://hyy.helsinki.fi/sites/default/files/AlinaFI.pdf. Viesti käyttöehtojen muuttumisesta on lähtenyt järjestöille 5.6.2015.

Lisätietoja koulutuksista antaa järjestövaliokunnan puheenjohtaja Tero Juutilainen, tero.juutilainen(a)helsinki.fi

HYY järjestää piirissään toimivien järjestöjen taloudenhoitajille koulutuksen tilinpäätöksen tekemisestä. Koulutuksessa opetetaan miten järjestön tilinpäätös laaditaan. Kouluttajana toimii KHT Johanna Hilden. Kurssi pidetään Mannerheim-salissa klo 17-20.

Koulutuksessa käytetään Tilitin -ohjelmistoa, joten osallistujia pyydetään ottamaan mukaan omat tietokoneet ja asentamaan ohjelmisto valmiiksi. Tilittimen voi ladata ilmaiseksi täältä: http://helineva.net/tilitin/

Kouluttajalle on mahdollista lähettää kysymyksiä ennakkoon. Jos sinulla on jo nyt tiedossa monta visaista ongelmaa esimerkiksi taseen laskemisesta, tuloslaskelmaan kuuluvista menoista, tositteiden tiliöinnistä tai mistä tahansa muusta tilinpäätökseen tekemisestä, lähetä kysymyksesi Johannalle osoitteeseen johanna.hilden [at] outlook.com

Ilmoittaudu koulutukseen 1.12. mennessä e-lomakkeella: https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/55917/lomake.html